Jag har problem att registrera kortet i personliggaren eller vid dörren - vad gör jag?
Har du problem att registrera ditt ID06-kort i personaliggaren, gör så här:
- Håll kortet under en längre tid framför den elektroniska personalliggaren eller dörrläsaren. 
- Lägg så mycket som möjligt av kortet mot personalliggaren/dörrläsaren. Vifta inte med kortet, då kan det låsa sig! 
- Har du aktiverat kortet? För att fungera måste kortet vara aktiverat, gör det här. Information om hur du gör finns här: Aktivera ditt ID06-kort. 
- Kontakta leverantören av den elektroniska personalliggaren. Om du är besökare på bygget, kontakta byggherren. 
- Kortet är aktiverat men har därefter upphört att fungera. - Kontrollera om kortavgiften till ID06 AB är betald. Om avgiften inte har betalats stoppar/suspenderar ID06 AB kortet. Kontakta ID06 för hjälp: support@id06.se. 
- När avgiften är betald kan kortet användas igen. 
 
- Kortet har på något sätt gått sönder och behöver reklameras. Kontakta ID06 för hjälp: support@id06.se. 
