Jag har problem att registrera kortet i personliggaren eller vid dörren - vad gör jag?
Har du problem att registrera ditt ID06-kort i personaliggaren, gör så här:
- Håll kortet under en längre tid framför den elektroniska personalliggaren eller dörrläsaren.
- Lägg så mycket som möjligt av kortet mot personalliggaren/dörrläsaren. Vifta inte med kortet, då kan det låsa sig!
- Har du aktiverat kortet? För att fungera måste kortet vara aktiverat, gör det här. Information om hur du gör finns här: Aktivera ditt ID06-kort.
- Kontakta leverantören av den elektroniska personalliggaren. Om du är besökare på bygget, kontakta byggherren.
- Kortet är aktiverat men har därefter upphört att fungera.
- Kontrollera om kortavgiften till ID06 AB är betald. Om avgiften inte har betalats stoppar/suspenderar ID06 AB kortet. Kontakta ID06 för hjälp: support@id06.se.
- När avgiften är betald kan kortet användas igen.
- Kortet har på något sätt gått sönder och behöver reklameras. Se Reklamation av ID06-kort.