Skip to main content
Skip table of contents

Godkänn beställning med pass eller ID-kort


       För administratören:

       För kortinnehavaren:

När ditt företag har beställt ett ID06-kort åt dig, måste du som kortinnehavare godkänna beställningen innan kortet kan produceras.

Det är viktigt att personuppgifterna i kortbeställningen matchar informationen i ditt pass eller ID-kort som du använder för identifiering, annars kommer ID06-kortet inte att produceras. 


Innan du börjar:

Du ska ha fått ett mail som anger att ditt ID06-kort har beställts. Om du inte redan har gjort det, måste du först personligen identifiera dig med pass eller nationellt ID-kort hos Sistec och sedan skapa ett konto i ID06-portalen.

Följ instruktionen i Skapa konto i ID06 med pass eller ID-kort

Så här gör du:

  1. Gå till ID06-portalen för att godkänna beställningen: https://cards.id06.se/#/confirm-order
    Om du just har skapat ett konto, klicka på Logga in.
  2. Logga in i ID06-portalen. I detta steg behöver du din mobiltelefon, för att ta emot en SMS-kod som du ska ange för att få logga in: 
    1. Klicka på Sign in with sms one time password (Logga in med SMS-verifieringskod).
    2. Fyll i din e-postadress och lösenordet som du valde när du skapade kontot. Klicka på Sign in (Logga in). Du får en verifieringskod skickad till dig per SMS till det telefonnummer du har registrerat.

    3. Ange SMS-verifieringskoden och klicka på Verify (Verifiera). 

      Ange sms-verifieringskoden
  3. Verifiera dina kontaktuppgifter. Om det behövs, lägg till information som till exempel telefonnummer, adress, stad och land. Klicka på Accept (Godkänn) när du är klar.

  4. Din information för ID06-kortet är klar och kortet kommer nu att produceras och skrivas ut.
     
  5. ID06-partnern (Nexus) producerar nu kortet och levererar det till den adress som den ansvarige på ditt företag har bestämt.

Nästa steg

Gå vidare till nästa steg: 3. Aktivera ditt ID06-kort 


JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.