Skip to main content
Skip table of contents

Fakturor för Nexus ID06 - Vanliga frågor

Hur ändrar jag fakturaadress för Nexus ID06-kort?
  1. Logga in i Nexus ID06 orderportal.
  2. Klicka på företagsnamnet i toppmenyn.
  3. Välj Företagsinställningar och Fakturaadresser.
  4. Registrera adressen. Du kan ha flera olika fakturaadresser registrerade.

Om du vill ha EDI-faktura (Electronic Data Interchange), kontakta finance.se@nexusgroup.com.


Jag har inte fått någon faktura - var är den?

Fakturan skapas när ordern är klar att levereras.

Nexus skickar fakturan enligt de faktureringsinställningar du väljer i orderportalen (faktura via e-post eller pappersfaktura).

Du kan ändra faktureringsinställningarna i Nexus ID06 orderportal genom att följa stegen nedan:

  1. Logga in i Nexus ID06 orderportal.
  2. Klicka på ditt företagsnamn i toppmenyn.
  3. Välj Företagsinställningar och Fakturainställningar.
  4. Välj Faktura via e-post.
  5. Klicka på Uppdatera.
    Fakturan skickas till den registrerade e-postadressen.
Kan jag få fakturan för Nexus ID06-korten via e-post?

Ja - om du väljer Faktura via epost i Nexus ID06 orderportal undviker du fakturaavgiften. För en fysisk (pappers-) faktura tillkommer en avgift på 49 SEK per faktura.

Gör så här:

  1. Logga in i Nexus ID06 orderportal.
  2. Klicka på företagsnamnet högst upp i toppmenyn.
  3. Välj Företagsinställningar och Fakturainställningar.
  4. Välj Faktura via epost.
  5. Uppdatera. Fakturan skickar till den registrerade e-postadressen.

Om du vill ha en EDI-faktura (Electronic Data Interchange), kontakta finance.se@nexusgroup.com.

Varför har fakturan inget ordernummer?

Fakturan kommer att ha samma information som den order som du har registrerat i orderportalen:

Administratören måste markera ordern med ett ordernummer eller någon annan typ av identifieringsnummer när ordern registreras. Fakturan kommer att innehålla samma typ av information som ordern och om inget nummer registrerades i ordern kommer inte fakturan att markeras.

Det går att ställa in att kostnadsställe eller ordernummer blir obligatoriskt i en order så att ni inte kan bekräfta ordern utan att ha fyllt i det. Vill ni ha det så, skicka ett mail till id06@nexusgroup.com tillsammans med ert org-nummer så ordnar vi det.

Jag har fått en betalningspåminnelse - vad gör jag?

Jag har inte originalfakturan


Jag har betalat fakturan 

  • Om en betalning till Nexus bankgiro, 5215-0422, har gjorts ungefär samtidigt som påminnelsen skickades ut kan du bortse från påminnelsen.
  • Annars, kontakta finance.se@nexusgroup.com för hjälp.
Hur använder jag min kreditnota från Nexus ID06?
  1. Vill du använda kreditnotan för att betala en ny faktura? Skicka ett mail till finance.se@nexusgroup.com med fakturanummer och kreditnotans nummer. Vi kommer att reglera beloppen korrekt i systemet.
  2. Vill du ha betalningen i kontanter? Skicka ett mail till finance.se@nexusgroup.com med kreditnotans nummer, ditt kundnummer och din bankkontoinformation. En administratör från Nexus kommer att kontakta dig så snart som möjligt.


Priser och avgifter

Hur mycket kostar Nexus ID06-kort?

För att se priser för ID06-kort och tjänster, klicka här.

Månadsavgifter och årsavgifter faktureras från ID06 AB, se här.

Har du fått en faktura på årsavgift/kortavgift för dina ID06-kort?

Kontakta ID06 AB, som är den som har skickat fakturan, via support@id06.se.




JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.